مربای هویج میکس لند و تغذیه بهتر، اقتصادهای محلی قویتر، و کسبوکارهای کوچکی که پس از پایان مداخله فائو قادر خواهند بود به تنهایی رشد کنند.
فائو گزارش داد که برای چند سال تسهگا گبرکیدان آرگاوی یک کیوسک کوچک در شهر مکله در شمال اتیوپی اداره می کرد، جایی که دانشجویان دانشگاه محلی برای خرید آب میوه تازه، بیسکویت و مارمالادهای خانگی در مسیر رفت و آمد به کلاس به آنجا می رفتند.
فائو گفت: در آن زمان، تسهگا به سختی میتوانست تصور کند که برخی از محصولات خودش ممکن است روزی از آفریقا پرواز کند تا به بازارهای بینالمللی برسد. اما همه چیز سال گذشته تغییر کرد که فائو و زنجیره غذایی ایتالیایی Eataly با پیشنهادی چالش برانگیز با او و تعاونی پنج زنش تماس گرفتند.
به تسهگا و همکارانش برای تولید بیشتر مارمالاد گلابی کاکتوس، که سپس خریداری و به میزهای اروپایی ارسال میشود، پیشنهاد شد.
به گفته فائو، «این گروه به چالش رسید. آنها تا کنون 4000 شیشه مارمالاد تولید کردهاند و اکنون به دنبال استفاده از درآمد برای افزایش تولید و تنوع محصولات خود هستند.
هر شیشه با قیمت 3.50 یورو خریداری می شود، قیمتی که فائو گفته است مطابق با استانداردهای بازار محلی در نظر گرفته شده است و هزینه های تولید را پوشش می دهد و درآمد قابل توجهی را برای اعضای خود تضمین می کند از زمانی که این تلاش را شروع کردیم، زندگی ما تغییر کرده است.
خوزه گرازیانو داسیلوا، مدیر کل فائو، با تبریک موفقیت به آنها گفت: “اینها همان نتایجی است که ما از کشاورزی انتظار داریم.” “کشاورزی خانوادگی و تولیدکنندگان در مقیاس کوچک چیزهای زیادی برای ارائه دارند به جوامع محلی خود و در بازارهای بین المللی. پتانسیل آنها زیاد است. آنها فقط نیاز به نوع حمایت مناسب برای باز کردن قفل آن دارند.”
مشارکت فائو و Eataly همچنین از دیگر تولیدکنندگان کوچک در کشورهای دیگر حمایت میکند و به آنها کمک میکند تا بازارهای جدیدی پیدا کنند، ارزش افزوده را بهبود بخشند و قیمتهای بهتری برای کالاهای خود دریافت کنند.
کار تیمی با Eataly نمونه ای از تمرکز فائو بر مشارکت است. از سال 2013، این سازمان می گوید که بیش از 60 موافقت نامه را با طیف گسترده ای از سهامداران مختلف، از جمله بخش خصوصی، جامعه مدنی، سازمان های غیردولتی، تعاونی ها و دانشگاه ها امضا کرده است.